Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kupujeme nový mobil: Chování spotřebitele na trhu s mobilními telefony

Kupujeme nový mobil: Chování spotřebitele na trhu s mobilními telefony

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Vladimír Hloužek
Šetření:10. 04. 2024 - 24. 04. 2024
Počet respondentů:204
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:84,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:28
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

děkujeme, že jste ochotni strávit několik okamžiků vyplněním našeho dotazníku o spotřebitelském chování na trhu s mobilními telefony. Vaše údaje budou použity výhradně pro účely tohoto výzkumu a budou zpracovány anonymně, takže vaše osobní údaje zůstanou důvěrné. 

Náš výzkum se zaměřuje na analýzu preferovaných značek mobilních telefonů a identifikaci klíčových faktorů ovlivňujících rozhodování při jejich výběru. Vaše odpovědi jsou pro nás velmi cenné a pomohou nám lépe porozumět vašim preferencím a potřebám v této oblasti. 

Děkujeme za váš čas a za váš přínos k našemu výzkumu. 

Odpovědi respondentů

1. Jak často si kupujete nový mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou za 3-4 roky12159,31 %59,31 %  
Jednou za 5-6 let4019,61 %19,61 %  
Jednou za 1-2 roky2512,25 %12,25 %  
Méně často než jednou za 6 let167,84 %7,84 %  
Častěji než jednou za rok20,98 %0,98 %  

Graf

2. Jakou značku mobilního telefonu nyní vlastníte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Apple10450,98 %50,98 %  
Samsung3818,63 %18,63 %  
Xiaomi2210,78 %10,78 %  
Huawei104,9 %4,9 %  
Motorola52,45 %2,45 %  
Oneplus31,47 %1,47 %  
Lenovo31,47 %1,47 %  
Blackview20,98 %0,98 %  
Vivo20,98 %0,98 %  
Nokia20,98 %0,98 %  
Sony20,98 %0,98 %  
cube110,49 %0,49 %  
Sony Erickson10,49 %0,49 %  
A10,49 %0,49 %  
Honor10,49 %0,49 %  
Realme10,49 %0,49 %  
Alcatel10,49 %0,49 %  
panasonic10,49 %0,49 %  
nevim10,49 %0,49 %  
Infinix10,49 %0,49 %  
Aligator10,49 %0,49 %  
Google pixel 10,49 %0,49 %  

Graf

3. Jaká je Vaše spokojenost s předchozími mobilními telefony?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše spokojen(a)8943,63 %43,63 %  
Velmi spokojen(a)6029,41 %29,41 %  
Neutrální2411,76 %11,76 %  
Velmi nespokojen(a)178,33 %8,33 %  
Spíše nespokojen(a)146,86 %6,86 %  

Graf

4. Jaký vliv má Vaše zkušenost s předchozími telefony při nákupu nového?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zkušenosti s předchozími telefony mají rozhodující vliv na můj výběr nového telefonu.10250 %50 %  
Zkušenosti s předchozími telefony občas ovlivní můj výběr nového telefonu.6833,33 %33,33 %  
Zkušenosti s předchozími telefony mají minimální vliv na můj výběr nového telefonu.2612,75 %12,75 %  
Moje zkušenosti s předchozími telefony neovlivňují můj výběr nového telefonu.83,92 %3,92 %  

Graf

5. Jaké konkrétní marketingové aktivity značek vás nejvíce oslovují při rozhodování o nákupu nového mobilního telefonu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Recenze a hodnocení produktů na internetu nebo v časopisech8139,71 %39,71 %  
Osobní doporučení od přátel, rodiny nebo známých5426,47 %26,47 %  
Žádné z uvedených2813,73 %13,73 %  
Slevové akce a speciální nabídky2411,76 %11,76 %  
Reklamní kampaně ve sdělovacích prostředcích (televize, internet, tisk)136,37 %6,37 %  
Propagační akce (například soutěže, eventy)41,96 %1,96 %  

Graf

6. Jak výrazně konkurenční chování mezi různými značkami mobilních telefonů ovlivňuje vaše rozhodování při výběru nového zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Konkurenční chování nemá na mé rozhodování téměř žádný vliv.10852,94 %52,94 %  
Konkurenční chování má na mé rozhodování minimální vliv.4622,55 %22,55 %  
Konkurenční chování má na mé rozhodování nějaký vliv, ale není to rozhodující faktor.3115,2 %15,2 %  
Konkurenční chování má na mé rozhodování významný vliv a ovlivňuje mé preference.178,33 %8,33 %  
Konkurenční chování má na mé rozhodování obrovský vliv a je klíčovým faktorem při výběru nového zařízení.20,98 %0,98 %  

Graf

7. Jak moc je pro Vás důležitý tento faktor při výběru nového mobilního telefonu?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

8. Kolik vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 25 let10049,02 %49,02 %  
26-35 let4120,1 %20,1 %  
36-45 let2411,76 %11,76 %  
46-55 let2210,78 %10,78 %  
56-65 let94,41 %4,41 %  
66 a více let83,92 %3,92 %  

Graf

9. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou12460,78 %60,78 %  
Vysokoškolské5526,96 %26,96 %  
Základní/ Bez115,39 %5,39 %  
Středoškolské s výučním listem83,92 %3,92 %  
Vyšší odborné62,94 %2,94 %  

Graf

10. Jaký je váš sociální status?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student8541,67 %41,67 %  
Zaměstnanec8340,69 %40,69 %  
Podnikatel2110,29 %10,29 %  
Důchod/Rentiér115,39 %5,39 %  
Nezaměstnaný41,96 %1,96 %  

Graf

11. Jaký je váš průměrný měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 až 50 tisíc měsíčně6129,9 %29,9 %  
Do 10 tisíc měsíčně5426,47 %26,47 %  
10 až 25 tisíc měsíčně5325,98 %25,98 %  
Více než 50 tisíc měsíčně3617,65 %17,65 %  

Graf

12. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mužské10250 %50 %  
Ženské10250 %50 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Kolik vám je let?

  • odpověď Do 25 let:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student na otázku 10. Jaký je váš sociální status?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 10 tisíc měsíčně na otázku 11. Jaký je váš průměrný měsíční příjem?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní/ Bez na otázku 9. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

10. Jaký je váš sociální status?

  • odpověď Student:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 10 tisíc měsíčně na otázku 11. Jaký je váš průměrný měsíční příjem?

12. Jakého jste pohlaví?

  • odpověď Mužské:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dostupnost aplikací=Zcela nedůležitý na otázku 7. Jak moc je pro Vás důležitý tento faktor při výběru nového mobilního telefonu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často si kupujete nový mobilní telefon?

2. Jakou značku mobilního telefonu nyní vlastníte?

3. Jaká je Vaše spokojenost s předchozími mobilními telefony?

4. Jaký vliv má Vaše zkušenost s předchozími telefony při nákupu nového?

5. Jaké konkrétní marketingové aktivity značek vás nejvíce oslovují při rozhodování o nákupu nového mobilního telefonu?

6. Jak výrazně konkurenční chování mezi různými značkami mobilních telefonů ovlivňuje vaše rozhodování při výběru nového zařízení?

7. Jak moc je pro Vás důležitý tento faktor při výběru nového mobilního telefonu?

8. Kolik vám je let?

9. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

10. Jaký je váš sociální status?

11. Jaký je váš průměrný měsíční příjem?

12. Jakého jste pohlaví?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často si kupujete nový mobilní telefon?

2. Jakou značku mobilního telefonu nyní vlastníte?

3. Jaká je Vaše spokojenost s předchozími mobilními telefony?

4. Jaký vliv má Vaše zkušenost s předchozími telefony při nákupu nového?

5. Jaké konkrétní marketingové aktivity značek vás nejvíce oslovují při rozhodování o nákupu nového mobilního telefonu?

6. Jak výrazně konkurenční chování mezi různými značkami mobilních telefonů ovlivňuje vaše rozhodování při výběru nového zařízení?

7. Jak moc je pro Vás důležitý tento faktor při výběru nového mobilního telefonu?

8. Kolik vám je let?

9. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

10. Jaký je váš sociální status?

11. Jaký je váš průměrný měsíční příjem?

12. Jakého jste pohlaví?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Hloužek, V.Kupujeme nový mobil: Chování spotřebitele na trhu s mobilními telefony (výsledky průzkumu), 2024. Dostupné online na https://kupujeme-novy-mobil-chovani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.